فایل وب

فایل وب

برترین فایلهای روز دنیا2019
فایل وب

فایل وب

برترین فایلهای روز دنیا2019

پاورپوینت آزمون هوش استنفورد بینه


پاورپوینت آزمون هوش استنفورد بینه

پاورپوینت آزمون هوش استنفورد بینه در 34 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم4138 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت آزمون هوش استنفورد بینه در 34 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

انواع فرم‌های این آزمون

آزمون کودکان ٢ و ٥/٢ ساله

آزمون کودکان ٣ و ٥/٣ ساله

آزمون کودکان ٤ و ٥/٤ ساله

آزمون کودکان ٥ ساله

آزمون کودکان ٦ ساله

آزمون کودکان ٧ ساله

آزمون کودکان ٨ ساله

آزمون کودکان ٩ ساله

آزمون کودکان ١٠ ساله

آزمون کودکان ١١ تا ١٤ ساله

روش اجرا و نمره‌گذاری آزمون

 

بخشی از متن

مقدمه

آلفرد بینه و ویلیام هانری در سال ١٨٩٦ مقاله‌ای در مجله‌ی روان‌شناسی منتشر کردند و در آن اکثر آزمون‌های موجود را که به نظر آن‌ها فقط اعمال بسیار ساده و پایین ذهن را اندازه می‌گرفتند، مورد انتقاد قرار دادند. آن‌ها برای اندازه‌گیری استعداد‌های واقعی ذهن، آزمون‌هایی را پیشنهاد کردند که به رفتار زندگی واقعی نزدیک‌تر بود. به نظر آن‌ها چون در زمینه‌ی کنش‌های عالی ذهن، تفاوت‌ها آشکارتر از کنش‌های پایین است؛ بنابراین آزمون‌هایی که کنش‌های عالی را اندازه می‌گیرند، نیازی ندارند که از دقت و صراحت خارق‌العاده‌ای برخوردار شوند. همچنین آن‌ها کسانی را که خواسته بودند هوش را با روش‌های کاملا غیر‌منتظره اندازه بگیرند، به باد انتقاد گرفتند. اندازه‌گیری هوش از طریق تجلیات خارجی و رایج آن مهم‌ترین هدف مقیاس اندازه‌گیری هوش بینه است که در واقع اولین سری آزمون‌های روانی به معنای امروزی کلمه را تشکیل می‌دهد. این مقیاس که برای اولین بار در سال ١٩٠٥ در فرانسه و برای شناسایی کودکان دیرآموز و عقب‌مانده‌ی ذهنی تدوین شده بود، منتشر شد و به رغم نقایصی که دارد، تاریخ شروع واقعی آزمون‌های روانی را نشان می‌دهد.

آزمون استنفورد – بینه بر مبنای آزمون هوشی آلفرد بینه و تئودور سیمون در سال ١٩٠٥ ساخته شد. آزمون هوشی بینه – سیمون بر مبنای دو اصل "تعریف سن" و "مفهوم توانایی‌های کلی ذهنی" تدوین گردید. براساس اصل اول، بینه معتقد بود که توانایی‌های کلی ذهنی کودکان با افزایش سن رشد می‌کند. بنابراین، سوال‌های آزمون هر سن را طوری ساخته بود که با سطح توانایی افراد آن سن هماهنگ باشد. برای این کار، سوال‌هایی را که بین ٦٧ تا ٧٥ درصد افراد گروه سنی خاص از عهده‌ی پاسخ دادن به آن‌ها برمی‌آمدند، اما کودکان خردسال‌تر کمتر از ٦٧ درصد و کودکان مسن‌تر بیشتر از ٧٥ درصد به آن‌ها پاسخ درست می‌دادند، برای گروه سنی مورد نظر انتخاب می‌کرد. بینه براساس اصل دوم، توجه خود را به اندازه‌گیری هوش یا توانایی‌های کلی ذهنی معطوف داشت و به تعریف و اندازه‌گیری عوامل تشکیل‌دهنده‌ی هوش نپرداخت. بنابراین، هر سوالی که با کل توانایی مورد اندازه‌گیری همبستگی داشت، در محتوای آزمون قرار می‌گرفت و هر سوالی که با توانایی‌های کلی همبستگی نداشت، کنار گذاشته می‌شد. آزمونی که براساس دو اصل بالا ساخته شد، شامل ٣٠ سوال بود که برحسب مقیاس سنی درجه‌بندی شده بود. آن‌گاه با مقایسه‌ی سن عقلی و سن زمانی کودک، درباره‌ی سطح هوش و میزان آمادگی وی برای استفاده از امکانات آموزشی قضاوت می‌شد. ترمن روان‌شناس امریکایی در ١٩١٦ آزمون بینه را به انگلیسی ترجمه کرد و سپس به کمک دانشگاه استنفورد کالیفرنیا آن را در مورد کودکان آمریکایی استاندارد کرد. ترمن در این پژوهش اصول مورد نظر بینه را در ساختن آزمون حفظ کرد، اما محتوای آزمون را از نظر تعداد سوال‌ها و دامنه‌ی سنی گسترش داد. ترمن برای نخستین بار مفهوم هوشبهر را براساس فرمول "هوشهبر = سن عقلی تقسیم بر سن زمانی × ١٠٠" مطرح کرد. این آزمون که ترمن آن را آزمون استفورد – بینه نامید، یکبار در سال ١٩٣٧، بار دیگر در ١٩٦٠ و جدیدترین فرم آن در سال ١٩٨٦ تجدیدنظر شد و انتشار یافت.

انواع فرم‌های این آزمون

الف. فرم ١٩٦٠ آزمون استنفورد – بینه

این آزمون برای سنجش هوش کودکان ٢ ساله تا افراد بزرگسال تدوین شده است. در این آزمون مفهوم هوشبهر انحرافی به‌کار رفته است. هوشبهر انحرافی نمره‌ی استانداردی است که در آن میانگین برابر ١٠٠ و انحراف معیار ١٦ است. اگر هوشبهر کسی در این آزمون ١٠٠ یا نزدیک به آن باشد، بهنجار یا طبیعی و یا متوسط تلقی می‌شود. افراد عقب‌مانده‌ی ذهنی دست‌کم دو انحراف معیار پایین‌تر از میانگین و افراد سرآمد دست‌کم دو انحراف معیار بالاتر از میانگین نمره می‌گیرند. محتوای آزمون استنفورد – بینه شامل دو نوع سوال است: کلامی و غیر‌کلامی. برای سنین ٢ تا 5/4 سالگی برای هر سن ١٢ سوال و برای سنین ٥ سال تمام تا ١4 سالگی برای هر سن ٦ سوال در نظر گرفته شده است. برای هر سن یک سوال ذخیره هم تدوین شده است. هرگاه ضمن اجرای آزمون، اجرای یکی از سوال‌‌ها با اشکال روبرو شود و یا امکان اجرای یک سوال فراهم نباشد، به جای آن از سوال ذخیره استفاده می‌شود. در آزمون‌های گروه‌های سنی ٢ تا ٥/٤ سالگی، در ازای پاسخ درست به هر سوال یک ماه سن عقلی و در آزمون‌های گروه‌های سنی ٥ تا ١٤ سال، در ازای پاسخ درست هر سوال دو ماه سن عقلی منظور می‌شود. سوال‌های آزمون افراد بزرگسال در ٤ سطح به شرح زیر تدوین شده‌اند:

· آزمون بزرگسال متوسط: شامل ٨ سوال است که به پاسخ درست هر سوال دو ماه سن عقلی داده می‌شود، روی‌هم‌رفته ١٦ماه.

· آزمون بزرگسال باهوش(سطح ١): شامل ٦ سوال است و به هر سوال ارزشی معادل ٤ ماه سن عقلی داده می‌شود، روی‌هم‌رفته ٢٤ ماه.

· آزمون بزرگسال باهوش(سطح ٢): شامل ٦ سوال است و به هر سوال نمره‌ای برابر ٥ ماه سن عقلی داده می‌شود، روی‌هم‌رفته ٣٠ ماه.

· آزمون بزرگسال باهوش(سطح ٣): شامل ٦ سوال است و به هر سوال نمره‌ای برابر ٦ ماه سن عقلی تعلق می‌گیرد، روی‌هم‌رفته ٣٦ ماه.

در اینجا نمونه‌هایی از سوال‌های آزمون استنفورد – بینه در سنین مختلف، مطرح می‌شود.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

طرح برچسب لایه باز گلاب، برچسب لایه باز عرقیات گیاهی


برچسب psd گلاب و عرقیات psd لیبل گلاب فتوشاپ لیبل عرقیات گیاهی psd برچسب عرقیات گیاهی
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
بازدید ها 15
فرمت فایل zip
حجم فایل 8668 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
طرح برچسب لایه باز گلاب، برچسب لایه باز عرقیات گیاهی (گلاب)

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

طرح برچسب لایه باز گلاب ،برچسب لایه باز عرقیات گیاهی (گلاب)

طرح برچسب لایه باز گلاب -برچسب لایه باز عرقیات گیاهی

رزولیشن 300

کیفیت مناسب برای چاپ

مد :cmyk بهترین حالت برای چاپ

فرمت فایل psd

قابل ویرایش متن

تعداد فایل یک عدد

برچسب psd گلاب و عرقیاتpsd لیبل گلابفتوشاپ لیبل عرقیات گیاهیpsd برچسب عرقیات گیاهی

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل


پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم4090 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه یادگیری معنی دار کلامی دیوید آزوبل در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

هرم ساخت شناختی

معنی دار بودن یادگیری

مشمول کننده ها

شمول اشتقاقی

شمول همبستگی

شمول زوالی

پیش سازمان دهنده

پیش سازمان دهنده تطبیقی

مراحل تدریس الگوی پیش سازمان دهنده

انگیزش و یادگیری معنا دار

آزوبل و نظریه سازنده گرایی

نتیجه گیری

 

بخشی از متن

مقدمه

دیوید آزوبل واضع یکی از نظریه های معروف شناختی است که نظریه یادگیری معنی دار کلامی نام دارد ، ارتباط این نظریه با یادگیری های آموزشگاهی بیشتر از سایر نظریه های یادگیری است . زیرا در اصل این نظریه برای توجیه و تبیین مسایل یادگیری کلامی مربوط به مطالب درسی تدوین شده است . او به مطالعه نحوه پردازش اطلاعت جدید به وسیله ذهن و اینکه معلمان چگونه می توانند از نتایج این مطالعات در فعالیت های آموزشی بهره مند شوند پرداخته است .دل مشغولی اصلی آزوبل کمک به معلمان در ارایه اطلاعات ، بخصوص اطلاعات جدید به شکلی معنا دار و کارآمد است . او به ویژه به طرح مفهوم پیش سازمان دهنده پرداخته که با استفاده از آن معلمان می توانند در جذب اطلاعات جدید به دانش آموزان یاری رسانند . او همچنین به رشد ساختار شناختی دانش آموزان که سازماندهی اطلاعات را بر عهده دارند پرداخته است . به اعتقاد آزوبل یادگیری معنی دار با آنچه از قبل آموخته شده است ارتباط دارد . چنانچه یادگیری معنی دار باشد ، قادریم آن را تبدیل کنیم و در موقعیت های تازه آن را به کار گیریم .این در حالی است که یادگیری طوطی وار به رشد ساختار شناختی مورد نیاز که بتوان به اتکای آن یادگیری را در موقعیت های جدید به کار گرفت ، منجر نمی شود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)


ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 203 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم) در 44 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخش دوم- مبانی نظری بانکداری نوین....................................................................................... 48

2-2-1 تاریخچه پول و بانکداری در دنیا...................................................................................... 48

2-2-2 تاریخچة بانکداری در ایران............................................................................................. 50

2-2-3-بانکداری نوین........................................................................................................... 53

2-2-4-تکامل خدمات بانکی و آغاز بانکداری الکترونیکی ............................................................................... 56

2-2-5-تعریف بانکداری الکترونیکی......................................................................................... 58

2-2-6-مزایای بانکداری الکترونیکی.......................................................................................... 59

2-2-7-شبکه های بانکداری الکترونیکی..................................................................................... 62

2-2-8-انواع بانکداری الکترونیکی............................................................................................ 65

2-2-9-سطوح مختلف بانکداری الکترونیکی………………....................................................... 68

2-2-10-کانالهای بانکداری الکترونیکی....................................................................................... 70

2-2-11-ماشین خود پرداز (ATM).......................................................................................... 73

2-2-12-ماشین های نقطه فروش EFT POS............................................................................. 74

2-2-13-بانکداری تلفنی......................................................................................................... 75

2-2-14-بانکداری اینترنتی...................................................................................................... 76

2-2-15-بانکداری موبایلی...................................................................................................... 79

2-2-16-ارزیابی کانال های بانکداری الکترونیکی.................................................................................................. 82

بخش سوم- پیشینه تحقیق....................................................................................................... 87

2-3-1- تحقیقات خارجی:...................................................................................................... 87

2-3-2- تحقیقات داخلی:........................................................................................................ 89

 

 

 

 

 

2-2-1-تاریخچه پول و بانکداری در دنیا

بشر اولیه نیازمندی های خود را در نظام بسته اقتصادی در محدوده خانواده یا قبیله تامین می نمود. به مرور زمان که زندگی اجتماعی در اقوام بشری پیشرفت کرد، نیاز به مبادله احساس شد و مبادلات کالا با کالا توسعه یافت. به تدریج چون برخی کالاها خواهان بیشتری در مبادلات داشتند، علاوه بر خاصیت ذاتی خود، جنبه واحد و معیار سنجش را نیز پیدا کردند. از این کالاها می توان به ادویه در هندوستان، غلات در ایران و پوست سمور در روسیه اشاره کرد. با انتخاب واحد ارزش، هر چند عمل مبادله نسبت به قبل ساده تر شد، ولی مشکلات اساسی آن از قبیل فاسد شدن، ذخیره کردن و غیره همچنان باقی ماند. سرانجام فلزات مخصوصاً طلا و نقره به عنوان وسیله مبادله انتخاب شدند. مورخان پیدایش پول را به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح در خاورمیانه و در تمدن های سومری حوالی خلیج فارس و مصر قدیم نسبت می دهند (روبرت و همکاران[1]، 2003: 171). به تدریج و با گسترش تمدن ها، دولت ها به وجود آمدند و با ضرب سکه با وزن و عیار معین، پول وزن شده را به پول ضرب شده تبدیل کردند. آغاز تاسیس بانک ها در جهان به اوخر قرن پانزدهم میلادی باز می گردد که از اوایل قرن هفدهم به صورت گسترده در سطح اروپا گسترش یافتند. از اواخر قرن نوزدهم میلادی نوع دیگری از پول نیز که به پول ثبتی یا پول تحریری[2] معروف شد شکل گرفت و پرداخت به وسیله چک مرسوم شد.

با ظهور چک به عنوان نوعی دستور پرداخت، بانک‏ها نیاز به محل مشترک و قواعدی مدون برای مبادله و تسویه حساب وجوه ناشی از چکها در میان خود پیدا کردند که منجر به تشکیل اتاق های پایاپای[3] گردید (روبرت و همکاران ، 2003: 172).

شروع کار بانک های مرکزی برای اعمال مدیریت کلان و هماهنگ بر پول و نظامهای پرداخت کشورها با تاسیس بانک مرکزی انگلستان در سال 1694 آغاز شد. بانک مرکزی نیز مانند سایر بانک‏ها، به صورت تدریجی و با توجه به شرایط و ضرورتها توسعه یافت. این بانک که به نام بانک انگلستان معروف است و امروزه نیز نقش بانک مرکزی انگلستان را برعهده دارد، یکی از معتبرترین بانک‏های مرکزی جهان و دارای سابقه ای بالغ بر سه قرن است. تاسیس بانک فدرال رزرو[4] امریکا نیز به عنوان یکی از معتبرترین بانک‏های مرکزی جهان به سال 1913 میلادی باز می گردد که برای متمرکز کردن عملیات اتاق پایاپای بین بانک‏های ایالات متحده شکل گرفت.

به طور کلی وظایف بانک‏ها را می‏توان در قالب زیر دسته بندی کرد:

* نگهداری از سپرده های مشتریان.

* انتقال منابع از یک حساب به حساب دیگر (شامل پرداخت و دریافت وجوه).

* ارائة وام و اعتبار به مشتریان و یا مشارکت با آنان در سرمایه گذاری از انواع دیگر.

* بانک‏ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و ارائة خدمات خود به آنان از شعب خود در بازارهای هدف استفاده می کنند.

وظایف اصلی شعب را می توان به ترتیب ذیل دسته بندی نمود:

* پرداخت و دریافت وجوه، انتقال منابع و پردازش انواع حسابهای بانکی.

* تبلیغ، فروش و ارائه خدمات بانکی که موجب کسب درآمد و سود برای بانک می گردد.

* نقطه تماس با مشتریان برای دریافت اطلاعات و پاسخگویی در قبال آنها.

* پایگاه اصلی کارمندان بانک برای انجام وظایف خود (روبرت و همکاران، 2003: 172).

 

2-2-2-تاریخچة بانکداری در ایران

ایران در زمینه تجارت و بانکداری الکترونیکی، کشوری جوان است و تا رسیدن به سطحی قابل قبول از آن، راه درازی در پیش دارد (سقطچی، 1385: 59). چنانکه سوابق تاریخی نشان می دهد، اولین بار در ایران کیخاتو، نوة هلاکوخان مغول در سال 691 هجری قمری به نشر اسکناسی به نام «چاو» پرداخت که بعدها به دلایل مختلفی جمع آوری شد. نوع دیگری از اسکناس نیز به ویژه در اواخر دوره قاجار و قبل از رواج رسمی پول کاغذی در ایران به صورت حواله هایی به نام «بیجک» مطرح بود و صرافان در مقابل دریافت مسکوک آن را صادر می کردند تا در معاملات دست به دست شده و مورد استفاده قرار گیرد. در تاریخ معاصر کشور برای اولین بار از سال 1267 هجری شمسی به بعد، اسکناس به صورت رسمی منتشر شد.

 


[1] - Roberts et al.

[2] - Deposit Currency

[3]- Clearing House

[4] - Federal Reserve

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین و الکترونیکی (فصل دوم)

بررسی های تاثیر موسیقی درمانی بر روی افسردگی


بررسی های تاثیر موسیقی درمانی بر روی افسردگی

هدف اصلی تأثیر موسیقی درمانی در درمان بیماری افسردگی می باشد افراد مبتلا به افسردگی ممکن است از روشهای غیر دارویی برای تعدیل افسردگی و ناتوانی خود آگاهی نداشته باشند


مشخصات فایل
تعداد صفحات73
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

بررسی های تاثیر موسیقی درمانی بر روی افسردگی

 
چکیده:
آنگاه که کلام و هجا از بازگو کردن احساس عاجز می مانند، نوای اسرار آمیز موسیقی آغاز می گردد. موسیقی همچون نوری درخشنده ژرفای تاریک ذهن انسان را در می نوردد. موسیقی رنگ است و روح فزاست. شادی نهفته و زیر و بمی دارد که گاه روح با نغمه آن به وجدی می آید و گاه دیگر رنج را می چشد و نهانی بدان گریستن آغاز می کند. رابطه پیچیده موسیقی با عواطف، دغدغه ها و تناقضات روانی بشری و نقش انکار ناپذیر ولی نه چندان قابل توجیه این هنر در برون فکنی و بیان آنها از دیرباز موجب شگفتی ژرف اندیشان علوم انسانی بوده است در جایی که سایر هنرها از عناصر اولیه طبیعت و از جلوه های ملموس تر رفتار و شخصیت انسان مانند ویژگیهای حرکت دست وچهره و بدن به عنوان دستمایه برای تبیین خاص از واقعیت بهره می گیرند، موسیقی از مجردترین نشانه ها یعنی صورت به عنوان الفبای اولیه یاری جسته واین الفبا را با رهیافتی دگرگونه و انتزاعی و با آمیزه ای رازگونه ترکیب نموده و با زبانی با مخاطبان گفتگو می کند به همان اندازه که به گوش آشناست واژگانی مبهم و دستوری پیچیده دارد . موسیقی با عناصر ذهنی مانند: تخیل، حافظه،‌تداعی، الهام و ... درآمیخته که در نتیجه ازآن مقوله ای شناختی به وجود آمده است. 
 
موسیقی در طول تاریخ به اشکال گوناگون در زندگی روزمره استفاده شده و با نیروی آن به نیایش، آموزش، شفا،‌ درمان، بزم و رزم پرداخته است. (‌زاده محمدی ، 1380) آن سان که گاستن (1968) موسیقی درمانگر برجسته جهان می نویسد: ما به موسیقی نیاز داریم چون به تجربیات زیباشناختی نیاز داریم. رضایت، لذت و خشنودی است. ما به موسیقی نیاز داریم چون ساختار واقعی دارد. ما به موسیقی نیاز داریم چون شکلی از ارتباط است. ما به موسیقی نیاز داریم چون ما را گرد هم به وجود می آورد. ما به موسیقی نیاز داریم چون بیان فرهنگ و مفاهیم ما در آن جلوه گر است (زاده محمدی 1379) . 
 
امروز روانشناسان این راز را درک کرده و بدین ابزار سعی در علاج جسم و روان بیماران گرفته اند . بیمار با شنیدن اصوات موسیقی درمانگر بر دامان امواج سوار می شود و ذره ذره وجود خویش را با آن هماهنگ می سازد تا گره از بیماری نهفته در اعماق وجودی بازگشته شود. در حقیقت معنایی که انسان از درون خویش و با همنوایی موسیقایی از بستر پنهان به عرصه وجود خویش عیان می کند آنی است که در نهان بدان درآویخته و عوارض جسمانی از آن روان پریشی حاصل آمده که موسیقی سعی در گشایش آن گره دارد. موسیقی درمانی امروزه چنان مورد توجه قرار گرفته که در بیمارستان ها و مراکز درمانی جهان در طول مدت مداوا و درمان و در بحرانهای حاصل آمده از بیماریها، مورد استفاده قرار می گرد. 
 
از دیدگاه روانشناسی برتر که با سطوح روانی انسان سر وکار دارد موسقی ابزار مطلوبی است که هزینه ای نه چندان زیاد می طلبد و در ساختار نادیدنی بیماریها تأثیر شگرفی از خود نشان می دهد که این خود نشان از تأییدی برهارمونی درونی انسان و موسیقی طبیعت می باشد. موسیقی مظاهر عاطفی و رفتاری مثل افسردگی را کاهش داده و توانمندی اعتقادی و شخصی را بالا می برد و به این ترتیب کیفیت زندگی افرادی که آسیب دیده اند را بهبود می بخشد. و به عنوان یک عامل میانجیگر احساسات توانمندی را افرایش داده  و باعث کاهش افسردگی می شود.
 
 
کلمات کلیدی:

افسردگی

موسیقی

موسیقی درمانی

موسیقی درمانگر

 
 
 
مقدمه
بیان مسأله این پژوهش دارای یک هدف اصلی می باشد. هدف اصلی: تأثیر موسیقی درمانی در درمان بیماری افسردگی می باشد. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است از روشهای غیر دارویی برای تعدیل افسردگی و ناتوانی خود آگاهی نداشته باشند. روشهای غیردارویی مانند موسیقی درمانی می تواند یک عامل موثر برای افزایش سطح توانمندی و کاهش افسردگی و ناتوانی مربوط به آن باشد که پرستاران و درمانگران به آسانی می توانند کاربرد آن را به بیماران آموزش دهند.
 
 با توجه به موارد فوق این تحقیق به بررسی اثر موسیقی بر افسردگی می پردازد. اساس و پایه تکنیکهای مورد استفاده در این مطالعه بر پایه مطالعات پیشینی بوده که آهنگ، سبک و صمیمیت موسیقی را به عنوان عامل موثر در نفوذ موسیقی بر روی فرد می دانسته اند.(دیوس وتات 1998، دیویس 1992، گازتا 1989،‌ هانسر 1990، چور 1993). موسیقی به عنوان عاملی پرانر‍ژی و شاد تصور می شود که در بالا بردن دماغ و حوصله از طریق رها سازی فرستنده های عصبی موثر است. (بارلت، کافمن و اسملتکاپ 1993)، در حالی که موسیقی به عنوان عاملی آرام کننده یا تسکین بخش تصور می شود که درد را از طریق غدد اعصاب و در درجه دوم از طریق تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک کاهش می دهد. (گود ات آل 1999) . به علاوه موسیقی مأنوس که مفهومی شخصی برای افراد دارد به نظر می رسد که به تصورات تعالی یافته کمک می کند (گازتا 19998، چور 1993) .
 
 
 
فهرست 
عنوان
چکیده
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
تعاریف موجود
موسیقی
موسیقی درمانی
موسیقی درمانگر
افسردگی ( پاره ای از علایم شایع افسردگی- افسردگی یک کمبود است.
فصل دوم
پیشینه تحقیق
مروری بر ادبیات تحقیق
افسردگی
موسیقی درمانی
موسیقی موجب ترشح هورمون شادی در مغز می شود.

مزایای موسیقی درمانی

تکنیکها و روشهای موسیقی درمانی

استانداردهای موسیقی درمانی در کار بالینی
یک مثال از یک برنامه موسیقی درمانی
موسیقی درمانی و افسردگی  
مطالعات و آزمایشات انجام شده تأثیر موسیقی بر افسردگی
توضیح واسطه های موسیقی
دوره و فرکانس واسطه های موسیقی

انواع موسیقی و شمار گزینه ها

تحلیل علمی تأثیر موسیقی بر مغز

ابزار درمان در موسیقی درمانی

طول درمان
نتیجه گیری
مراکز آموزشی و انجمن های اولیه
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود